Åh tänk om du hade gått en annan väg eller inte varit så korkad och gått ute själv

Inatt drömde jag konstigt förresten.

Jag drömde att jag och min mamma och min pappa (dem är skiljda, konstiga drömmar jag har?) beställt biljetter till en välgörenhets konsert nånstans på hovet tror jag det var fast det fanns sittplatser däruppe på sidan och där satt vi och en från skolan satt framför mig och vände sig om mot mig och kollade jättemycket och hon lyssnade också på kent och hela hennes familj var också där fast dem också är skiljda och kent skulle spela.
Jag gick fram till scenen för att jag hade tråkigt och man fick typ göra det och kent stod på scenen och typ genrepade och framför scenen stod det en typ videokassetspelare såg det ut som och jag pillade lite löst bara på den och skulle sedan gå men jag halkade på något och ramlade på videogrejen och den gick typ sönder och ramlade ner och ja ba"shit!!" och jag fick ett jack i armbågen och det sved så jävla mycket.

Och plötsligt stoppades musiken. Jag tittade upp på scenen, hörde hur folk som hade ståplatser buade och skrek "vafan äre här, det är inte kent på scenen, äre en jälva bioduk eller?!" och då såg jag en bioduk ligga på scengolvet och ett brusande ljud och ett fult dansband som stod och skämdes med gitarrer och trummor och jag räknade ut allting i mitt huvud på några sekunder. Kent, spelade och skulle aldrig spela. De hade lurat oss och riggat upp en bioduk när någon filmat en kent konsert på Hovet typ och allting var så konstigt men ändå så rätt. Det kändes falskt men det var sant.
Jag sprang upp till mami och pandasoppa satt med några poppare och alla blängde på mig fast med en sorts medlidsam blick och någon kastade en jordgubbsfestis på mig och en korv me brö och skrek att jag förstört kvällen och jag började nästan gråta. Sedan ställde sig kent på scenen och Jocke och Martin pratade och försökte få alla att stanna kvar men alla köade ut ur lokalen och det var mitt fel. Mamma och pappa tog mig i armen och sa medlidsamt att vi skulle åka hem nu, att vi kunde se kent en annan gång, och att allt inte var mitt fel, olyckor händer men alla klandrade mig och sen efter det vägrade alla lyssna på kent och innan jag vandrade ut ur lokalen tittade jag rakt in i Jockes ögon och han typ grät. Jag hade värsta skuldkänslor och när vi var ute så var det några som ba "där är tjejen som förstörde allt, kom så lynchar vi henne" och en kille ba" jag är för besviken, kom så åker vi bara hem hon förtjänar inte att bli lynchad" och sedan drömde jag också om att jag matade korpar med gammal ost i snön och att jag och min äldre brorsa slogs. Sedan drömde jag ännu mer om kent och att vi fikade på typ en musikmässa i eskilstuna och dem bjöd mig på korv men jag tackade nej, då gav dem mig saft och bullar istället och det var sommar och fint men alldeles för varmt. Jag drömde också lite om filmen "Alla älskar Alice". Skumbanan!
Vad var det du såg igår natt? Du har nästan inga naglar kvar Vad är det som tvingar dig att bita sönder dem du har spart?


Avtryck i vitt puder

First breath after coma:

Du
Vill du hållas vid liv, en gång till?

Tattoo your mind [bara himlen ser på]

Signatur

Skissade tankar

Trackback
RSS 2.0