Ingenting spelar nån roll, blicken rakt fram som i videon The Bittersweet Symphony, så har det vart i hela mitt liv.

Svart är ingen färg det är så man känner sig.
Tom är ingenting och det var tomt i mig.


Fick en halvt om halvt ljuvlig uppenbarelse när texten dånade fram ur högtalarna, stegrande dånande från Hollywood Hills. Rysningar och ack jag förstår plötsligt vad alla ser i honom, som är så bra.



Nåväl. Favoritfilmer of all times, hittills åtminstone.

                 
                                  Filmer och Förebilder del I

- Så som i himmelen

Regissör Kay Pollak



- Fucking Åmål

Regissör Lukas Moodysson



- Kid Svensk

Regissör Nanna Huolman



- Elina - som om jag inte fanns

Regissör Klaus Härö



- Män som hatar kvinnor

Regissör Nils Arden Oplev



- Marie Antoinette

Regissör Sofia Coppola



- Brokeback Mountain
 
Regissör Ang Lee



- Mitt liv som hund

Regissör Lasse Hallström



- Tjenare Kungen

Regissör Ulf Malmros



- Edward Scissorhands

Regissör Tim Burton



- One flew over the cuckoos nest ( Gökboet )

Regissör Milos Forman



- Låt den rätte komma in
 ( SÖT )
Regissör Tomas Alfredsson



För stunden var detta allt jag mindes, ifrån alla mina små känsloutbrott som uppstått under makalöst bra filmer som sedan etsat sig fast i hjärtat mitt.
Möjligen kommer jag på något senare, och då skall det självklart hamna på min vördfulla lista.

Just det. Glömde nästan den där bildkällan, oj vad hemskt vilken nedrig och föraktfull tjyv jag är!
Jo man tackar, sossegossar. Google, är min räddning.

Adjö på mig själv. Jag har ingen annan att hälsa eller ta avsked av längre. Tragiskt kanske men jag har inte så mycket att bry mig om ändå och det gör mig inget att ryggen är fri och blicken stadigt fram and off we go. Oh we're shadows just shadows in the alley.


Avtryck i vitt puder

First breath after coma:

Du
Vill du hållas vid liv, en gång till?

Tattoo your mind [bara himlen ser på]

Signatur

Skissade tankar

Trackback
RSS 2.0